A CHEGADA A PORTUGAL


Hello!! 
My name is Àngel and I work as a volunteer at AJD, together with Ginevra.
I am a 24 years old guy from Barcelona. I finished my studies in Social and Solidarity Economy a few months ago, but I couldn’t find a job that motivates me, so I was a bit lost…

Luckily, I got to know the EVS program and it gave me the opportunity to change my life: I moved to Viana do Castelo to work with children in a rural area nearby.
Now I live with Ginevra in a flat on the outskirts of Viana and, even though I still need to adapt to this new life, I have a pleasant and happy life. I work from 11:00 to 19:00 and, apart from that, I go surfing in the mornings! I cannot complain…
I like the work, the principles of AJD are in the same line as mines, so I am happy to work here. About the language, I am lucky to live with Ginevra, she lived in Brazil and she speaks Portuguese; apart form that, at the AJD they all talk to me in Portuguese, so it helps me a lot to improve. I think I am learning it very fast!

In general, even the fact that I still need to adapt to the culture, I am happy here. I’ll keep you updated with my experiences of the upcoming months!


Olá!! 
Eu sou o Àngel e trabalho como voluntário na AJD com a Ginevra.
Eu sou um rapaz de 24 anos e venho de Barcelona. Uns meses antes acabei os meus estudos em Economia Social e Solidária, mas não encontrava um trabalho que me motivasse e estava um bocadinho perdido... 

Por sorte, conheci o programa EVS e deu-me a oportunidade de trocar de vida: parti para Viana do Castelo e trabalhei com as crianças de uma área rural perto da cidade.
Agora vivo com a Ginevra num apartamento na periferia de Viana e ainda que tenha que me adaptar a esta nova vida, aqui estou tranquilo e feliz. Trabalho das 11h até às 19h e, à parte, de manhã vou fazer surf! Não posso me queixar...
O trabalho está bem, a AJD tem princípios que estão na mesma linha da minha maneira de atuar e de entender as relações pessoais e a vida, pelo que estou contente por trabalhar aqui. Sobre o idioma, tenho sorte de morar com a Ginevra, ela morou no Brasil e já fala português; ainda, na AJD todas as pessoas falam sempre em português, pelo que ajuda-me a melhorar. Acho que estou a aprender a língua muito rápido!

Em general, ainda que tenha que adaptar-me bem a esta nova cultura, estou feliz. Vou falando das minhas experiências nos próximos meses!





Comments