AVENTURA PORTUGAL













Olá! My name is Sara, I´m 25 years old and I´m from Germany. 
After studying Romance studies in my hometown Bonn, I didn't know what´s next, so I tried to make some plans for my future, but nothing convinced me. By chance, I found the offer to make EVS at Associação Juvenil de Deão (AJD). It was like a sign from heaven for me. I stopped working on my other plans to concentrate on my application for the EVS. And more or less four weeks later I sat at the Cologne airport waiting for my flight to Porto.

My last weeks in Germany went by so quickly. I had to organize my flight, collect my documents, pack my bags and of course meet my family and friends to say goodbye. The last night in Germany I could not sleep, because I was so excited and I had to repack my bag because it was too heavy and I had to decide what will stay in Germany. After a tearful goodbye, my new adventure could start.

I was so excited about going to Portugal, getting to know a country, I´ve never been to, meeting new people and making a lot of new experience. Ana Paula and Joaquina welcomed me at the airport in Porto and brought me to my new home in Viana. There my co-volunteer Natalia welcomed me with a delicious pizza and later she took me for a walk through Viana, this wonderful city in the North of Portugal. After that walk I went directly to bed, to be well rested at my first day at work.

On the next day we went to AJD, there I get to now Sara, who works in the office of AJD. Together with Natalia she showed me my workplace for the next 10 months and explained me some important things about my work. After that I had time to take a look around, waiting for the arrival of the children. Together with Silvia they prepared a banner to welcome me. I was very surprised and happy about this warm welcome.


Olá! O meu nome é Sara, tenho 25 anos e sou da Alemanha. Após estudar filologia românica, na minha cidade natal, Bonn, eu não sabia o que queria fazer, assim eu tentei fazer planos para o meu futuro, mas nada me convenceu. Por acaso encontrei uma oferta de SVE na Associação Juvenil de Deão (AJD). Era como um sinal do céu. Parei de trabalhar nos meus planos para concentrar-me na candidatura para o SVE. E mais ou menos quatro semanas depois estava no aeroporto de Colónia esperando pelo meu voo para o Porto.

As minhas últimas semanas na Alemanha passaram rapidamente. Tive que organizar o meu voo, recolher os meus documentos, fazer a minha mala e claro encontrei-me com a minha família e os meus amigos para dizer adeus. Na última noite na Alemanha não consegui dormir, porque estava tão excitada e tinha que fazer a minha mala de novo porque estava demasiado pesada e tinha que decidir o que ficava na Alemanha. Depois de um adeus lacrimoso, a minha nova aventura podia começar.

Estava tão excitada para viajar para Portugal, conhecer um país em que nunca estive, encontrar novas pessoas e ter muitas novas experiências. A Ana Paula e a Joaquina me receberam no aeroporto do Porto e me levaram ao apartamento em Viana. Ali a minha companheira voluntária deu-me as boas-vindas com uma pizza deliciosa e depois levou-me para um passeio por Viana, esta maravilhosa cidade no norte de Portugal. Depois disso fui diretamente para a cama, para estar bem descansada no meu primeiro dia de trabalho.

No dia seguinte, fomos à AJD, e conheci a Sara que trabalha na AJD. Juntamente com a Natália, ela me mostrou o meu local de trabalho para os próximos 10 meses e me explicou algumas coisas importantes sobre o meu trabalho. Depois eu tive tempo para olhar em volta, esperando a chegada das crianças. Junto com a Sílvia, elas prepararam-me um cartaz de bem-vinda. Foi uma grande surpresa e fiquei muito feliz com este acolhimento calorosa.



Comments